BlueWays: Change by Design

BlueWays: Bureau voor innovatie

BlueWays bouwt samen met organisaties, profit en non-profit, slimmere, lerende organisaties.

Beeldmerk_Kaan_Consult_rgb

BlueWays

change by design
taoïsme design
Social Experience Design

Zen in het werk

Het lijkt wel of er twee soorten mensen zijn.
De ene soort gaat bijna ten onder aan de hectiek van de dag. Druk druk druk. De andere heeft een soort bullshit baan en vraagt zich af of wat hij / zij de hele dag doet wel ergens toe leidt.
In beide gevallen kan ik me voorstellen dat je daar uit getrokken wilt worden. Voor de mensen die nadrukkelijker het verschil willen maken en zich willen verbinden met hun ambitie (wat ik ikigai noem), voor die mensen heb ik BlueWays opgericht. Om jezelf, je bedrijf of organisatie, je collega's en klanten te kunnen doorgronden en zo stappen te zetten om de leukste versie van je zelf te worden. En je ambities waar te maken!

Heb je je vakantie ook gebruikt om na te denken of je op koers ligt, en je wil daar over sparren... en je wil natuurlijk ook de resultaten boeken. Dan is het misschien een idee om contact met mij op te nemen.

Fijne vakantie en hopelijk tot snel.
gr. Dirk Kaan
0655890633
dirk@blueways.nl

Inzichten, energie en drive

Initiatiefnemer van BlueWays is Dirk Kaan. Dirk is een echte conceptontwikkelaar. Concepten voor opdrachtgevers, maar ook concepten voor een mooiere wereld. Voorbeelden van deze concepten zijn; StadsLAB033, 033opdefiets, de Huizenprinters, LearningLAB ROC en de Blauwe Paraplu. Een verbinder pur sang. Dirk wordt als eigenwijs ervaren, maar ook authentiek en inspirerend.

Opdrachtgevers geven aan dat ze door de samenwerking met Dirk inzichten hebben gekregen die ze zonder zijn inbreng niet hadden kunnen krijgen. Het geeft hen nieuwe inzichten, energie en de drive om door te gaan waar ze eerst vastliepen.
Het talent van Dirk is dat hij je inzichten geeft die je zonder hem niet krijgt. Inzichten die je helpen om trouw te zijn aan je zelf en los te komen van de hectiek van de dag en het grotere plaatje te zien. Werken wordt dan nog leuker!

 

Anders kijken

Wij bieden u een andere kijk op uw uitdagingen en zorgen voor dialoog en interactie met al uw belangengroepen. Hieruit komen nieuwe en andere ideeen voort die kunnen leiden tot nieuwe producten en diensten.

Anders denken

Dit doen wij door samen met uw medewerkers kritisch te kijken naar de aannames die er zijn, de denkkaders op te rekken en zo een andere kijk op de vraagstukken te ontwikkelen.

Anders doen

Vervolgens gaan we samen creatieve oplossingen bedenken en daarmee experimenteren volgens het principe van IFF; Intelligent Fast Failure. Leren door snel te doen en te leren van wat er wel én niet goed gaat en snel aanpassingen doen.

Verbazing, verwondering en ergenis

BlueWays is een innovatiebureau. Een organisatiebureau nieuwe stijl dat werkt met een waardeweb van kleine, flexibele en specialistische organisaties. Wij zijn zelf innovators, die experimenten uitvoeren voor en samen met klanten. Wij hebben methodieken ontwikkeld die toepasbaar zijn voor organisaties die als organisatie innovatiever willen worden. Overal waar verbazing, verwondering, ergernis kan worden aangetroffen, ligt de bron voor een innovatie. Het wachten is op de entrepreneur die als eerste wil investeren om vernieuwing te realiseren. Wij zijn die entrepreneurs en we doen het graag met u!

Verbazing
%
Verwondering
%
Ergenis
%
2017-11-01-PHOTO-00000322

Waar komt de naam BlueWays vandaan?

De naam Blueways komt voort uit mooie blauwe verhalen. De verhalen van Blue Ocean Strategy, Blue economy en de mooiste van de blauwe verhalen; de Blue Zones. Blueways zijn de paden die je kunt bewandelen om uit te komen bij de beloftes die deze blauwe verhalen in zich hebben. Paden waarlangs je kunt gaan om jouw toekomst vorm te geven die zich via jou ontvouwt…

Blue Zones zijn plekken op de wereld waar mensen gelukkiger zijn, gezonder zijn en langer leven. Ze kennen daar het woord pensioen niet. Maar zo kennen ze in de Blue Zone Okinawa - Japan -  wel het woord “Ikigai” = de reden om op te staan in de ochtend. Dat is de reden om te genieten van het leven! 

Blue Zones zijn interessant. Wat maakt dat er plekken zijn waar er meer mensen zijn die ouder worden, gezonder en gelukkiger zijn? Ik heb de vertaling gemaakt van de Blue Zones “eigenschappen”, naar organisaties. Wat hebben organisaties nodig om gezond en succesvol te zijn en een lange levensduur te hebben. Zo zijn de 9 geheimen van Blueways ontstaan. Het kennen van deze geheimen alleen is niet genoeg.

Net als de 9 geheimen van de Blue Zones, die kennen veel mensen ook wel. Wij weten wat nodig is om gezond te zijn; matig met drank, genoeg slapen, gezond eten, mediteren en bewegen. En toch is het niet iedereen gegeven om dat op de juiste wijze in te vullen. De 9 geheimen voor Blueways werken net zo. Kennen is 1, toepassen is 2, en er echt naar leven is voor velen een stap te ver, nog... Het in je DNA van je bedrijf krijgen wordt als lastig ervaren. Daarom heb ik Blueways opgezet. Om een bijdrage te leveren aan  individuen en organisaties. Zij die duurzaam, gezond, succesvol en vanuit inspirerend werkgeverschap en leiderschap hun organisatie op systematische wijze willen laten ontwikkelen. Zo bouwen we met elkaar aan een lerende organisatie.

Wat zeggen anderen

Eigenwijs, volhardend, briljant, authentiek, lastig, vernieuwend, anders, inspiratiebron, ze doen niet aan vakantie en zijn al met pensioen.

Wat andere zeggen over Dirk Kaan, de kwartiermaker voor innovatie van Blueways

Johan Bolt - directeur Bikkelhart , reclamebureau - Het is leuk, verrassend en goed om met Dirk aan de slag te gaan.

Anita van Beek - manager Techniek bij consortium Beroepsonderwijs. Dirk is als kwartiermaker innovatie voor onze school een groot inspirator en netwerker. Hij brengt partijen bijeen om zo te komen tot daadwerkelijke uitvoering van dromen, ideeën en plannen die anders onmogelijk of onbereikbaar kunnen lijken. Dat is een geweldige prestatie.

Rabia Amezian financieel adviseur  bij gemeente SED. Voor mij is Dirk niet alleen een manager voor de toekomst, maar duidelijk iemand waar we vandaag de dag een enorme behoefte aan hebben. Dirk haalt het beste uit de mensen / collega’s met de juiste motivatie. Hij inspireert tot het verleggen van grenzen en verkennen van het eigen kunnen. Ik heb de Dirk leren kennen als een fijn mens en collega, die mij heeft geïnspireerd het beste uit mijzelf te halen, mijn grenzen te verleggen. Op zijn manier heeft hij mij gecoacht tot het verder kijken dan het tastbare, meer te zien dan alleen zwart of wit, niet stil te staan, maar in beweging te blijven.

Eric Leroi , Adviseur bij Telengy Management & Advies. Dirk  probeert in het werk, managers te laten zien hoe je medewerkers kan stimuleren om ook mede-denkers en -doeners te zijn. Plezier in het werk, mee kunnen doen, Initiatief mogen nemen en fouten kunnen maken worden daar mee de basis van een succesvolle organisatie. Hij lacht en kijkt toe, maar ondertussen maken de eigen mede-denkers en -doeners wel meters.

Wilma Verwoerd - teamleider communicatie& klantcontactpunt gemeente Huizen. Dirk denkt voortdurend ‘ buiten de kaders’ en neemt andere daarin mee. Hij heeft visie en weet die op enthousiaste manier over te brengen. Vertrouwen, plezier, initiatief, vallen en opstaan, creativiteit, motiveren, leren en creëren zijn kernwoorden die bij Dirk passen en hij daagt collega’s uit daarmee aan de slag te gaan.

Neset Karaca - senior adviseur planning en control gemeente Amsterdam. Dirk heeft het MT van het facilitair bedrijf in beweging gekregen. Dirk kan ook een grote spiegel zijn. Daardoor zijn bij vele medewerkers de ogen open gegaan. Hij bezit de de gave om op een bijzonder manier committent tot ontwikkeling te creëren door zeer taaie inhoudelijke materie op een luchtige manier aan de man te brengen. Persoonlijk heb ik ook veel gehad aan de evaluatie gesprekken met dirk. Ik gebruik die wijsheden nog steeds  in mijn werk.

Jessica de Ruijter -  projectleider Samaver.

Dirk heeft een enorme creatieve geest. Hij weet verschillende invalshoeken op een bijzondere manier met elkaar te combineren, wat dan tot echte verrassende, verfrissende en nieuwe ideeën leidt. Hij kan met hele verschillende vraagstukken aan de slag en op verschillende niveaus, van individueel niveau, tot team- en organisatie niveau .

Hij is betrokken, brengt inspiratie, is enthousiast en neemt je daarin mee. Hij weet mensen op een prettige manier uit te dagen en te motiveren. Hij verrast en laat je ervaren hoe het anders kan.

Het faciliteren van bijeenkomsten doet hij ook op een prikkelende manier. Als kwartiermaker innovatie helpt Dirk de innovatiekracht bij je als persoon, team of organisatie te ontdekken.

Timo Braeken -  Eigenaar evenementen bureau Zinin! Events
Dirk Kaan kan als innovatieve kwartiermaker als geen ander jezelf de juiste vragen laten stellen door je anders naar je vraagstelling te laten kijken. Met vertrouwen, humor en de juiste dosis sturing maakt dat Dirk Kaan een onmisbare schakel in het team, want Dirk is bovenal een teamspeler!

Jocelyn Kemker - de Kruijf - eigenaar fietstimuleringsbureau Triple Joy

Het is erg fijn om als bureau kwaliteit in te kunnen huren op het moment dat onze klant hier om vraagt. In de praktijk zien we dat organisatie’s vaak worstelen met innovatie. Door innovatie aan het begin van het proces te verbinden met communicatie en verandermanagement is de uitkomst van het innovatieproces simpeler en behapbaarder voor de (eind) klant cq gebruiker. Een goede kwartiermaker is dus essentieel voor een goed eindproduct.  In Dirk Kaan van BlueWays hebben wij een betrouwbare en waardevolle partner gevonden waar we op kunnen bouwen.

Gijbert de Boer Hoofd strategie en Innovatie Hoogheemraadschap van Delfland.
Dirk heeft het talent om iets van een kant te bekijken die nog niemand anders bekeken heeft. Het gekke is dat dat ook mijn kwaliteit is. Daarom was ik enorm verbaasd dat Dirk mij meenam in het omgaan van vraagstukken waarbij ook ik leerde om op nog meer manieren te kijken naar het vraagstuk. Inspirerend, motiverend en gewoon een fijne vent om mee te werken!.

 

Stuur een bericht

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.

Kom op bezoek

BlueWays
Hendrik Copijnstraat 20
3404AC IJsselstein
Telefoon: 0655890633
E-mail: info@blueways.nl